fredag 16 januari 2015

Vårpyssel och hemligheter

Ibland är det tungt och ibland krävs ett dopp på botten för att möjliggöra att med ny kraft ta sig till ytan igen.
Och det är precis det som har hänt.
En ordentlig kraschlandning med en massa konstiga negativa tankar som tog med mig till "hopplösheten".
Meeen....så plötsligt utan minsta förvarning strålar plötsligt ljuset och himlen öppnar sig och bjuder på några solstrålar. 
Kanske, kanske det blir solsken. Kanske, kanske det blir moln igen. 

Men för att ta tillvara på strålarna så gick jag och köpte mig en bukett tulpaner. Finns det något vackrare denna tiden!

Sen plockade jag ihop lite av vad jag hade hemma

En stor glasvas och några stenar...




















...tulpanerna...






...och vips så hade jag fått till något glatt att sätta på bordet...



















En gång i tiden, för länge sedan, jobbade jag på Scandic. Där lärde jag känna mästaren av mästaren vad gäller blommor och dekoration. Av honom, kära Anders, lärde jag mig att tulpaner inte alltid behöver stå i en vas. De kan VARA helt och hållet i en också. Så, så fick det bli!

Helst skulle jag vilja ha en ännu högre vas så inte bladen lyckas sticka upp. Men hade jag kortat ner tulpanerna än mer hade det nog inte blivit så bra.

Härliga vårtider!

/Mama, behåller solskensstrålarna för sig själv ett tag. Men delar nog med sig snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar