torsdag 21 juli 2011

Kesobiffar!

De här biffarna kommer från ett häfte som man fick på BVC när Liten bara var ett litet knyte. De är alltså riktade till barn (fast då utan kryddning) Men jag har pimpat dem lite och det är väldigt goda tycker jag.
Jag serverade biffarna med gnocchi och en avocado sallad!


4port, 8-10 biffar, 225grader

1 gul lök
smör el. olja att steka i
4dl söndersmulade cornflakes
2 ägg
250gr keso
2msk vetemjöl
salt/peppar

1. Hacka & fräs löken i smör el. olja
2. Krossa cornflakes ganska fint
3. Vispa upp äggen
4. Blanda samman alla ingredienserna och krydda efter smak
5. Forma till platta biffar och lägg i en smord ugnsfast form.
6. Stek biffarna lätt gyllenbruna i ugnen ca 15min

Låt mig gärna få veta vad ni tycker om ni provar!

Lycka till!

/Mamaträning, följer trenden och äter barnmat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar