lördag 28 juni 2014

Underhåller barn så gott det går

Idag blev det inte alls som vi tänkt. Jag känner mig inte piggare så därför blev det inget kalas för oss - som det egentligen var tänkt. Detta plus att mannen jobbat sen igår och kommer hem först inatt - gör att dagen känns lååååång. Det regnar och åskar om vartannat. Så vi håller oss inomhus. 

Barnen börjar träta på varandra nu. Och det är inte en hemlighet att jag önskar kvällen och nattningen vore här. Men först ska det bli pannkakor och barnprogram. 

Jag vilar så mycket jag kan men det kliar i fingrarna när jag ser mitt hem förfalla mitt framför ögonen på mig. Men jag kämpar emot. Vilar jag inte kommer jag inte bli bra.

L tittar på Tingeling nu och Lillebror hamrar och spikar i lekhörnan - han bygger antagligen om den, om jag känner honom rätt :)

Jag vilar lite till innan middagen går av stapeln.

/Mama, är inget mer än en lat Mama idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar