onsdag 4 februari 2015

Arbetsdag nummer 3 - ingen söndagsångest

Då har jag klarat av 3 dagar på mitt nya jobb. De tre roligaste dagarna på många år som utcheckad Mama. Självklart finns det inget roligare än att vara mamma. Men jag kan lova att så bra mamma som jag är nu var det länge sen jag var. Fylld av energi, full av längtan och saknad - efter mina barn och min man.

Huvudet känns ungefär som ett getingbo när man kommer hem på eftermiddagarna. Allt jag lär mig, allt jag ska lära mig och allt jag måste komma ihåg. Det är mycket. Precis som det är när man börjar ett nytt jobb, utbildning eller vad det nu kan vara. Korvstopp-de-lux.
Men Oj så roligt det är. Längtar varje kväll till morgondagen. Och jag hoppas det kommer förbli så. Att ha ett arbete med söndagsångest är inget jag skulle trampa genom livet med. Aldrig. Det skulle jag aldrig ge mig själv. Söndagsångest.
Nej, det måste alla där ute lova sig själv. Finns det ständigt en söndagsångest måste man ta tag i situationen och göra något åt det. Du är värd mer än så.

Men nu ska jag krypa ner och lägga mig. Imorgon är det första morgonen som jag själv ska få iväg barnen och mig själv - helst i tid. Spännande.
Kläderna till både barnen och mig är framplockade i högar. Frukostäggen är kokade. Och barnens ryggsäckar är packade.
 /Mama, tar fredag imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar