söndag 1 februari 2015

Frost-kalas, sista dagen som arbetslös & VAB

Igår blev det fest! Frost-fest. Äntligen fick Skorpan sin efterlängtade tillsättning.


Vi började med att tillverka sin egen Olof! Mashmellows, salta pinnar, kolasnören och russin. Sen fick kreativiteten flöda.


Upp-och-nedvända Cup Cake fick bli Elsas kjol. 


Taket var klätt med ljusslingor, pom poms, glitter som istappar och ballonger! Och på varje tallrik låg en glittrig tiara.

Fler bilder har jag i kameran så det kommer upp sen.

Vad mer.
Jooo, imorgon börjar jag jobba! Galet. Det är lite skräckblandad förtjusning idag kan jag tala om. Lite lätt ångest tränger sig på och påminner om att kapitlet som innebär hemma-med-barn nu är passerat. Gillar som bekant inte när något är definitivt. Men några fler kottar blir det INTE så det är bara att gilla läget.
MEN.
Vad händer. 
Lillebror blev sjuk inatt. Hög feber. Och snorig näsa. 
Vet inte huuuur länge vi varit friska nu. Och så JUST NU.

Ni kan ju fethajja att det INTE är jag som VAB:ar imorgon! Haha!
Nej Lillebror-pappan ska få prova på att vara hemma....så här första fången på 4år ;)

Efter en seg dag ska vi beställa mat från lokala pizzerian. Jag ska prova gyros och hoppas den är god. Sen ägnar jag bara dagen åt barnen.

/Mama, är snart en arbetande sådan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar