söndag 28 april 2013

Skojakt, jeansförälskelse & havsbesök

Idag tog vi oss, hela familjen, till stora staden för att köpa skor. L fick sig ett par "torra stövlar" som hon själv säger. Och det får vi verkligen hoppas att hennes nya stövlar håller måttet ;)

En bild på de "torra stövlarna" ;)

Vi skulle haft ett par skor till Lillebror också men då jag är så kräsen så funkade ingenting annat än just de jag hade tänkt mig. Och det är dessa:

Säkert inga torra skor
men ack så bra för den lilla stapplande foten.

Vid lunch hade L fått syn på Burger King och ville till varje pris ha hamburgare. Jag som går på sträng kost ville inte ens sätta mig vid bordet. Istället gick jag och Lillebror och tittade i butiken intill undertiden pappan och Skorpan smaskade burgare. Och tänk...DÄR låg de!!!! Där låg mina Pleasejeans och bara SKREK att jag skulle hosta upp 1700:- och ta med mig dem hem. Kunde ju inte gå därifrån utan att dra på mig ett par. Som om de vore till MIG!!!

Men fasen heller. Mycket pengar att lägga ut när jag är inne i min viktresa. Istället kom jag och min man fram till att jeansen flyttar hem till oss när mina överflödiga kilon flyttat ut. Gissa om jag är ännu mer taggad nu!!!

Imorgon fortsätter jakten på Lillebrors skor. Sen tänker vi åka till havet!!! Det ser ut att bli regn så det är tur vi inhandlat torra stövlar idag!

/Mama, ska nu se Mästarnas mästare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar