måndag 17 februari 2014

Nästan feberfri, MAT och flygrädsla

Jag är på benen igen och börjar känna mig som människa. Det var länge sen! Nästan feberfri. Lite så där snålfeber har jag kvar. Ni vet när det kommer smygande mot kvällen.

Hur som helst så har jag kunnat äta ordentligt idag. Provade amerikanska pannkakor till frukost (A la nyttiga - så klart) Med bl.a. äggvita, havregryn och kvarg. Serverades med färska blåbär, hallon och kvarg smaksatt med vaniljpulver. Smaskens! 

Till middag tog jag vad jag hade;


Skinka och quinoa med kesoröra + ajvar och sallad! Det behöver inte vara svårare. Krångla inte till det.

Nu väntar vila.

Familjen har varit på äventyr idag. Först på flygplatsen och kollat start/landning av flygplan. Sen en tur med färjan. Jag som är flygrädd fällde en liten tår när planen drog på så hela marken skakade. Var för en sekund säker på att jag skulle få bevittna en flygplanskrasch (helt på egna påhittade grunder) Led också med alla ombord som (i min värld) självklart var livrädda :)))

Men nu trygg i soffan sitter jag lugnt och tänker inte göra mer idag.

/Mama, ska ut och göra storstaden imorgon. Hua! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar