lördag 15 februari 2014

VABruari

Det här är nog bland det värsta och mest utdragna av sjukdomsbesvär vi varit med om.

Det är min 11e dag med feber. Doktorn igår "tröstade" mig med att jag var den 3e patienten DEN DAGEN som var där av samma besvär. Han förklarade det som en epidemi. 

När jag ringde förskolan i tisdags och sjukanmälde L "skrattade" fröken. Hon sa: "förlåt att jag skrattar men detta är inte klokt. Vi har två barn här idag...av 19!!!!" Alla hemma i influensa. Galet för 17. 

L är feberfri sen två dagar tillbaka. Jag sliter på med min feber. Och nu har farmor och farfar ryckt in. För...

...inatt kräktes Lillebror ner hela sin säng. Vaknade med nästan 39 graders feber. Kräktes återigen ner sin säng vid middagssovningen. Efter att jag lagt honom ikväll fick jag plocka upp honom efter 1,5h hulkandes och kväljandes. Stackars, stackars Lillebror. 

L har "flytt" hem till farmor och farfar och mannen flytt till jobbet. Jag sliter vidare här hemma...med mig själv, Lillebror och kräkorna. 
Och med tanke på hur smittsamt magsjuka är kan jag med säkerhet säga att detta inte är det sista jag torkar den här omgången. Slår vad om att det blir mina egna snart också. 

Måtte vi ha änglavakt. Har vi inte dragit vårt strå till stacken gällande VABruari nu?

/Mama, ser inget ljus i tunneln men är evigt tacksam och nöjd bara barnen får vara friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar