lördag 8 november 2014

Inflyttningsstädar

Här flyttstädas inget. Här inflyttningsstädar jag! 

Lite dåligt kan jag tycka att det ska vara så grisigt i huset efter byggisarna varit här. Visst, vi visste att ingen städning ingår utan endast "byggstädning". Men vad är då byggstädning? Att de tar bort skyddapappen på golven och tar med sig sin färg och sina verktyg? För mer än så kan inte jag se att de gjort.

Skit samma!
Jag städar på. Vi flyttar in så sakteligen. Vi kommer inte sova här än då vi inte har något för fönstren. Men vem vet. Kanske blir denna natten den sista i lägenheten. 

Just nu har jag lite vila. Har städat i över två timmar. Sitter i trappan och blickar ut över vyn...


...in i köket...


...och in i vardagsrummet.

Nu kommer nästa flyttlass. Bara att hugga i.

1 kommentar: