måndag 3 november 2014

Träning - fake-intervaller - benhinneinflammation

Jag kallar det för fake-intervaller.

Jag är tacksam för ALLA förslag, hjälp och idéer. Men så här ligger det till.

Om jag ska känna att jag gjort ett bra jobb när jag tagit mig en PW så måste jag blanda in löpning/intervaller. 

Igår gick/sprang jag 10km. Hade alltså en förbränningsdag kan man säga. Men om jag ska få upp pulsen, flåset och ångande värme så fixar jag inte det genom att bara gå (fort) - för då får jag benhinneinflammation! Det är galet. Men så är det.

Jag har provat "alla" skor man kan tänka sig - i bokstavsordning. Jag har provat ALLA! Men inget fungerar. Går jag för fort så får jag så ont i benhinnorna att jag inte kan gå dagen efter.

Istället kör jag en form av intervaller där jag ser till att hela tiden ha pulsen uppe, ha ansträngd andning och svetts lätt. Alltså, jag alternerar gång och löpning.

Men hörrni, jag är ytterst tacksam för förslag över hur man tar sig en PW utan att behöva löpa mellan varven. Allt för att vara så trött och utmattad som möjligt efter en PW.

Tacksam för svar!!!! Kom igen nu!!!

/Mama, tänker kolla sin inkorg heeeela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar