lördag 26 februari 2011

En första rad...

...har snart gjort sig ett avtryck i cybervärldens existens!

Och vad är nu detta för trams som ska nötas - som så många andras. Jo, det ska jag be att få tala om. Här ska det babblas om TRÄNING och KOST. Huskurer och husmorstips!

Så ni som inte är intresserade. Sluta läs nu. För det blir inte roligare än så här :)

När jag blev gravid så visste jag att kampen mot kilona skulle bli tufft. Och så blev det. Och så ÄR det. Inte under självaste graviditeten men nu efteråt. Och vet ni vad. Det kommer aldrig att gå över. Jag kommer aldrig att bli nöjd. Jag kommer hela mitt liv att gnaga om detta. OCH...det känns bra! Det känns bra för att jag äntligen köpt konceptet att det "är så här det är". Istället för att vänta på att bli nöjd, på att få svulla den där sista bullen eller skippa det där träningspasset jag egentligen behöver gå på - så är det bara att svälja sanningen - det kommer aldrig att hända. Inte ostraffat. Inte utan att behöva "ta reda på det lilla extra" efteråt. Det är det här jag har att välja mellan. Att göra mitt bästa för att leva så sunt som möjligt eller att lägga ner och låta det vara som det. Jag väljer det första.

Jag kommer att återkomma med detta dravlet framöver...ett X antal gånger. Men nu ska jag fortsätta presentera lite tankar jag har tänkt mig kring bloggen.
Jag kommer att skriva ner vad jag tränar, hur jag tränar och hur man kan träna. Mat, tips på mat osv. Tänker att i en framtid också lägga upp tränings- och matschema för en vecka åt gången. Och hoppas på att få er läsare med mig för att peppa varandra! Byta recept, komma med idéer, stötta och träna tillsammans.

Självklart är detta en ego grej från början. Alltså att starta den här bloggen. Att öppna upp sig och visa omvärlden OCH sig själv vad man faktiskt gör och tänker att göra, ger en kick och samtidigt en press på att genomföra div. uppdrag - för att nå fram till målet! Målet som är att få må bra och känna sig nöjd.

Det är viktigt att ni som läser förstår att det här är ingen bantningssida. Det är inga strikta dieter som kommer att presenteras. Inga galna upptåg på gymmet som ingen jävel klarar av att genomföra. Nej, det vi tillsammans ska hitta är en livsstil. En livsstil som fungerar just för dig och din familj och din vardag. Något annat fungerar inte. Det fungerar för stunden. Men det håller inte livet ut. En dag i taget. Ingen stress. Nu kör vi!

Jaha, vad tycker ni så här långt? Ni som kommit ända ner hit, kommer ni fortsätta hänga på?

Avslutningsvis kan jag berätta att min motion idag har varit 1½h promenad med barnvagn. Nu på kvällen har jag gjort 10 push-up på tårna och sen så många jag klarade på knäna (vilket jag inte räknade) och 50 sit ups. Ett mål är att jag ska få rutin på detta och göra det varje morgon och kväll. Enkelt. Snabbt. Och inte mer krävande än ett golv. Jag vill också tillägga att efter graviditeten klarade jag inte en enda push-up på tårna. DET är dagens ego-utlåtande! ;)

1 kommentar:

  1. Självklart hänger jag på!! Peppa mig!!!!mer än du redan gör ;)
    Tisfis!!

    SvaraRadera