måndag 28 februari 2011

Glädjen är fulländad!

Idag är jag nöjd med dagen - både vad det gäller träning och mat.

Under dagen har vi promenerat en hel del då vi varit på utflykt!
Till frukost blev det kaffe, kvarg (finns bl.a. att köpa på Lidl till bra pris) till det lite varma hallon. En halva av det hembakta brödet och självklart ett stort glas vatten. Mums!

Nu till denna glädje jag babblar om.

Igår blev jag inbjuden till ett annat gym än det jag tränar på för att provträna. Och det jag först och främst ska prova är Zumba!!! Har väntat länge på att få prova. Jag fullkomligt älskar att träna till bra musik med mycket takter. En liten hemlighet är att jag faktiskt som tonåring tränade en hel del dans. Min tränare var Jennie Widegren från gruppen Bounce och Lotta Furubäck. Kanske inte säger er mycket men det är, för mig, en stor merit!
Hur som helst.
Idag när jag kom till gymmet håller tränaren på att sätta upp reklamlappar för ett nytt pass som ska tillkomma i schemat - ZUMBA!!!!! Gissa om jag blev glad!!!! Och jag som håller på att lägga upp träningsschema för kommande vecka fick plötsligt en träningstimma till!!! Kan inte bli mycket bättre. Im happy!

Jag körde sen på med löpning i 30 min på löpband och avslutade med Pump, 1 timma. Jag maxade idag. Kände mig stark och lastade på mer vikter än vad jag tidigare gjort. Det måste vara Zumban som gav mig styrkan.

Nu har jag hivat i mig lite keso och tonfisk. Och det är dags för slapp i soffan.

God Kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar