lördag 19 oktober 2013

Babylycka & recept

NEJ - det är inte vår babylycka! Och hur härligt och mysigt det än är - för att inte tala om att köpa babykläder i stl 50/56 - så räcker det GOTT att få mysa på andra bekostnad. 

Det är vänner till oss som fått tillskott i familjen 💗 En underbart söt liten dotter och vi är SÅ glada för deras skull! För hela familjens skull!

Jag höll på att "gå lös" i butiken och det mest opraktiska efter det andra samlades på hög. Turligt nog tog jag mig samman och kunde tillslut tänka klart. Jag vet av egen erfarenhet att när det ena opraktiska plagget efter det andra uppenbarades i presentpappret tyckte jag tillslut pengarna kastades i sjön. 

Absolut har även jag svårt att slita blicken från de små klänningarna, stickade omlottkoftorna (som man tvingas dra över huvudet) luvtröjorna och ulliga tossorna. MEEEEN...en liten skrutt på knappa 3kg ligger nog bättre på detta vi köpt idag än en bylsig klänning eller en tröja med luva på ;) Tror inte ni också det!? 


För att inte tala om omlottknäppningen på bodyn. Hur kan det ens tillverkas överdelar till nyfödda som man måste dra över huvudet. Idiotiskt. Nej tacka vet jag omlott - med tryckknappar alltså.



Över till något helt annat!

Mina tidigare fyllda paprikor jag la ut. Här kommer ett litet recept på det! Speciellt till dig N!!! ❤

Egentligen har jag inget specifikt recept men jag kan berätta hur JAG gjorde. Mängden är också efter hur jag skulle äta den dagen. Så den ligger på ca 500 kcal. Så för den som inte bryr sig om det så lägger man till och tar bort som man vill.

Jag hade:

150g rå nötfärs
100g kokt råris
3 halvor paprika
Hackad lök
Timjan
Vitlök
Tomatpure
Salt/peppar
Mozzarella 

Jag blandade den råa köttfärsen med det kokta riset och smaksatte sen som jag själv tyckte. 
Fördela sen smeten i de 3 paprikahalvorna och toppa med en liten bit mozzarellaost. 

Gratinera på 220 grader i ca 40min. 

Vi serverade med tomat och rödlökssallad! 

Mycket gott!

/Mama, är en nöjd Mama :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar