onsdag 23 oktober 2013

Stressig dag!

Idag har vi mycket att göra hos familjen Taikon! 

Som jag nämnde tidigare så är det förkylningstider i hemmet och L är hemma från FS med envis hosta. Lillebror har turligt nog klarat sig - än. 

Planen var för dagen att L skulle vara på FS, farmor skulle hämta upp Lillebror och jag skulle få hela dagen att förbereda, baka och städa. Imorgon kommer nämligen mina FÖRÄLDRAR på besök!!! Åh, jag är så glad! Det var länge sen vi sågs. 

Men som sagt så blir det sällan som man tänkt och icke denna gång heller. Så nu sitter jag här - själv, men två barn, i vars värld ordet "städa" inte ens existerar. Tänk om det kunde vara MIN värld!

Bara att göra det bästa av det. Min man är inte hemma förrän ikväll och då orkar man inte påbörja en städning och bakning. Det är bara att låta barnen vara med och få det hela till nån form av lek.

Tjohoo!

/Mama, känner precis att hon tog sig vatten över huvudet om hon tror städning kan bli en lek - med två barn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar