fredag 25 oktober 2013

Kaffe och tidningen!

God morgon!

Jag har nyss smugit upp och gjort mig en kopp kaffe. Krupit ner i sängen igen tillsammans med (läs noga nu) TIDNINGEN! Ja det är sant. Jag ska läsa tidningen!

Sånt här går att göra när man har ETT barn (som dessutom sover) Tänk om jag hade fattat det när jag bara HADE ETT barn - hur mycket egentid man faktiskt har. 

Men vet också att jag tyckte jag hade oändligt att göra när jag var i det. Allt är relativt. 

Nu passar jag i alla fall på att njuta. Jag vet att min lilla tjej har det bra med mormor och morfar - jag känner mig trygg. Brukar annars känna lite dåligt samvete när hon inte är hemma och jag tycker det är SKÖNT!
Konstigt det där. Istället för att passa på att återhämta sig och njuta av tiden så lägger jag fokus på skuldkänslor och annat dåligt. Inte bra hörrni. Så gör man INTE. 

Därför njuter jag nu vidare istället med den behagliga känslan i magen att jag har egentid men snart är vi samlade hela familjen igen!

/Mama, sippar kaffe och bläddrar viktigt från sida till sida i sin tidning ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar