tisdag 11 mars 2014

"Stjärten gråter" & spikade TILLVAL

Jag tror jag kan ha världens roligaste tjej ibland. Ärligt talat så förstår jag inte var hon snappar upp allt. 
Jag själv var väldigt lillgammal som barn (och är väl mer eller mindre en tant idag) men inte SÅ HÄR som hon!!! 

Vi morgonkissade ihop imorse. Hon på pottan - jag på toaletten. När hon var klar tog hon av sig trosorna och la dem i tvättkorgen. Innan hon gick in i sitt rum för att hämta ett par nya säger hon;

- Mamma, du byter väl trosorna du också? För om du inte gör det kommer stjärten gråta. 

Hon vänder huvudet mot utgången utan att röra en min och går in på sitt rum. Kvar sitter jag bubblande av skratt men försöker vara seriös.

Sen kommer hon in igen - nu med rena trosor på. Men med ett stort leende på läpparna. Sen brister hon ut i gapskratt och kvittrar;

-...för det är väl det som händer va? Om man inte byter trosor varje dag...att stjärten börjar gråta!!!!! *Haaahahaha*

Hon vänder om igen och går ut i vardagsrummet. Medan hon går fortsätter hon;

- Herregud vad roligt - en gråtande stjärt!

Hon är så himla rolig. Och vilka tankar! Lilla fina skruttan min. Vem skulle kunna förgylla mina dagar bättre än hon. Önskar hon aldrig slutar överrumpla <3

Förra veckan spikade vi alla tillvalen till huset. Oj oj...vad fort det kan bli VÄLDIGT dyrt. Och om jag ska vara helt ärlig var jag en aningen besviken när vi åkte därifrån. Det var mycket...MYCKET som inte alls blev som jag ville/hade trott. För då hade vi snart varit uppe i en halv miljon i bara tillval.

Utbudet är en affärsidé utan dess like. Jag menar. Det ju inte för intet att tapeterna som "ingår" är som att välja mellan "början av 90-talet" till "slutet av 90-talet". Och att tillvalen genast tar dig till 2000-talet med sköna blomster och vänliga kulörer.

Eller att önskan om uppgradering av vitvaror från vitt till rostfritt kostar min fickpeng som insats under de kommande två åren ;)

Nej, det var inte lätt. Men nu är det gjort. Lite lätt illamående åkte vi därifrån men med min mans lugnande ord;

- Jag lovar att du ska få dina tapeter som du vill ha. Och en fin altan, farstukvist och kakel. Men nu måste vi först börja någonstans. 

Jag: (redan sur) - Visst, men först ska jag stå ut med fula tapeter, lastpallar som trapp och matta i badrummet??? Skithus!

Mannen: - Ja, först ska du "stå ut" med det...i ditt nybyggda hus!!!

Där skämdes jag en aning :)

Nu har det gått några dagar och det värsta har lagt sig. Och med handen på hjärtat så var deras tillval egentligen inte det jag VILLE ha. Utan det som var det BÄTTRE VALET utifrån standardvalet. Så nu blir det ändå mycket bättre vad det lider. 
Vi kommer byta ut/göra om allteftersom i den takten vi hinner och har råd till. Men det första att få till är en övervåning - för den är självklart ett TILLVAL!

/Mama, är en glad och nöjd skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar