söndag 23 mars 2014

Presentkort på vift och tomtarbete

Söndag igen och dansskola kommer näst efter frukost!
Lugn dag annars med en pappa i huset som ska jobba. Men efter att ha haft "helg" i snart en vecka så känns det helt ok.

Vill passa på att tacka för alla fina, ömma och omtänksamma ord, kommentarer, sms och telefonsamtal. Så fina vänner vi har. Efter sista inlägget har det hänt en del och vi bygger upp oss så stora och starka vi bara kan. 

Gårdagskvällen ägnade vi åt att leta kvitton och sammanställa alla papper inför deklarationen. Vi sålde ju hus förra året vilket innebär en hel del pappersarbete.

Det som hände i allt letande bland pärmar och papper blev bättre än jag kunnat föreställt mig.

När jag fyllde år...2012...fick jag ett presentkort på "Smycka" av mina föräldrar (förlåt mamma och pappa för det jag ska berätta men jag har inte kunnat med att säga det tidigare) Vad vi trodde, några veckor efter min dag, var att min man råkat kasta presentkortet tillsammans med en hög av reklam. Jag hade kunnat gräma ihjäl mig! Jag gjorde ALLT! Vände upp och ner på hela huset. Ringde Smycka och frågade om inte DOM kunde SE att ett sålt presentkort inte utnyttjats. Gick igenom alla papper vi ägde och hadde en gång till vid flytten - men allt förgäves.

MEN...så igår när jag letade kvitton som bäst - vad dök helt plötsligt upp om inte PRESENTKORTET! Det bara låg där. Och glänste!
Blev förstås jätteglad till en början men innan jag öppnade det kom jag på - brukar inte presentkort vara i ett år från och med angivet datum? 

Besvikelse.

Öppnade kortet och läser: GÄLLER I TRE ÅR EFTER ANGIVET DATUM!!!!!!!!

TJOHOO!!!!!

Så jag ska alltså bege mig till Smycka och köpa mig något RIKTIGT FINT i veckan!

Det kunde inte ha kommit mer lägligt. Lite plåster på såren i alla fall. 

Helgen har vi också tillbringat på vår tomt. Eldat ris och kvistar och sorterat fram fin ved (till vår kommande täljstenskamin) 
En sån här dag till och tomten är färdig för ett hus! 

Nu blir det frukost. Vet inte varför men är extra sugen på morgonkaffet idag - bästa kaffet på hela dagen.

/Mama, tillbringar nog eftermiddagen i lekparken med barnen. Någon som hänger på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar