torsdag 22 maj 2014

Lagar som bör följas för att få bli förälder

Jag gick nyss in på Aftonbladet och fångade rubriken som fick mig att lämna sidan omedelbart - "Flicka räddades ur stekhet bil".

Vad i helsike är det med VUXNA människor och deras hantering av barn??? Vad fan är problemet. Är man så "kunnig" och anser sig själv så "lämplig" att skippa preventivmedel - så blir det barn!!!! Hejdlösa nyheter för alla puckon där ute som skaffar barn och SKITER i att ta hand om dem.

Man lämnar INTE barn i en stekhet bil. Man lämnar INTE små barn hemma själv.
Man slår INTE sina barn.
Man kränker INTE sina barn.
Man utsätter INTE sitt barn för NÅGON form av övergrepp - OAVSETT vad DU som förälder varit med om i din uppväxt.

ALDRIG!!!

Jag vet inte hur många gånger jag läst om detta med att "lämnat barn i bil" den senaste tiden.

Efter som vi har så mycket lagar och regler kring allting i vårt samhälle. Varför inte sätta in någon form av lag där vissa kriterier måste uppfyllas för att FÅ SKAFFA barn!!! 

1. Tänker du lämna ditt barn i en stekhet bil? Ja eller Nej?

2. Tänker du begå övergrepp på ditt barn? Ja eller nej?

3. Tänker du kränka ditt barn? Ja eller Nej?

...ja, frågorna kan bli många. 

Jag är bara så less på idioter. Blir tokig av tanken att barn far illa på grund av puckon som inte har förmågan att använda sin hjärna. 

Nej, in med lagar för 17.

/Mama, är en pissed Mama med jäkligt hög puls 👿👿👿

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar