torsdag 15 maj 2014

Renar huvudet & vårfest

För många tankar och funderingar trängs i mitt huvudet och det finns inte i närheten av att ge husrum åt alla. Dock tycks de där hjärnspökena strunta i att de inte är välkomna och istället gör intrång. Enda sättet att få väck dem är att tokgråta och hetsträna. Inga lagom mellanmjölk här inte.
Tokgråta går lätt att utföra lite här och var. Men hetsträna är det svårare med när jag har barnen.

Men efter jag lämnat dem på förskolan idag tog jag mig en PW på 1h. Hann nästan 8km på den timman. Skönt så länge det varar. När jag kom hem brände de där tårarna bakom ögonlocken igen. Lösning = pappa. (stackars pappa) fick sig ett samtal från sin hysteriska dotter som inte kan skingra sina vardagsproblem. Vad skulle jag göra utan dig, pappa min!

Lagom utmattade tog jag tag i min dag. La undan allt vad som har med städning och fixande av hemmet att göra och ägnade istället tiden helt åt mig själv.
Epilerade benen. Tog en lång dusch med hårinpackning, ansiktsmask och peeling. Klippte och målade tånaglarna. Jepp, en nu gladare och nöjdare Mama sitter och skriver ännu ett blad på sin blogg.

I eftermiddag väntar vårfest på förskolan. Och vi har verkligen FANTASTISK tur med vädret. Det har regnat och varit kallt....jag vet inte hur länge. Men idag finns inte ett moln på himlen och termometern visa 17 plusgrader!!! Tjohoo för det!

Nu ska jag iväg och handla lite till eftermiddagens bestyr. Korvgrillning står bland annat på agendan. Känns riktigt skönt att få gå bort och träffa lite andra föräldrar under eftermiddagen och kvällen.

/Mama, är en Mama som har det jäkligt bra om hon bara tar av sig offerkoftan. Så dé så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar