måndag 17 juni 2013

För ett år sen...

...hade jag idag varit vaken hela natten. Hade en väldig smärta i ljumskarna och ett enormt tryck nedåt.
En bebis skulle strax födas. En Lillebror. Vår Lillebror.

Men först ska det krångla. Först ska vi bara åka in till förlossningen för kontroll (om si sådär två timmar - för ett år sen) då ska det upptäckas ett högt blodtryck. Jag ska få en massa, alldeles för starka, tabletter som ska sänka blodtrycket. Jag ska må väldigt dåligt av medicinen. Bli inlagd. Jag ska få falska förhoppningar om att få bli igångsatt men hindras pga att det är fullt på förlossningen.

Ett otroligt stressigt och onödigt dygn har jag nu att vänta. Visste vi då det vi vet idag hade det aldrig blivit så här komplicerat.
Men snart, snart kommer vår fina perfekta Lillebror.

Men det tar så pass lång tid att jag kommer ha hela dagen på mig att planera ett 1-års kalas idag!!! Jag & Skorpan har många överraskningar att styra upp ;) Snart är pappan på plats också. Då blir det till att uträtta ärenden utan Lillebror. Hemlisar!

/Mama, förbereder frukost med två helvilda barn ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar