onsdag 19 juni 2013

Spruta, träning & EGEN tid

Då har Lillebror fått spruta. En i vardera lår. Som han grät. Men bara för ett ögonblick. BVC sköterskan var så fiffig så hon hade såpbubblor på sitt skrivbord. I en vit hjärtformad flaska fanns såpbubblorna. Hon blåste massor med bubblor med detsamma efter sticken. Lillebror kom helt av sig i sitt gråtande. Skorpan som skräckslaget stod bredvid sin lillebror med händerna för ansiktet för att slippa se den hemska sprutan - jublade av förtjusning när rummet fylldes av små skimrande bubblor. Vilken lycka! En himla fiffig idé som sagt.

Idag stod cardio och plankor på mitt träningsschema. En vända till gymmet fick det bli efter barnen lagt sig. 45min frustande och svettandes på en crosstr. Som svetten lackar! Man blir fullkomligt genomblöt av svett. Efter passet åkte jag hem och gjorde mina. plankor i hemmets trygga vrå. Gillar inte att ligga på gymmet stora öppna ytor och göra plankorna. Föredrar mattan i vardagsrummet :)

Nu ligger jag nedkrupen i sängen och lyssnar på mannens djupa långa andetag. Han sover redan. 
Här planerar jag för morgondagen! Min fina man talade om för mig igår hur stolt han är över mig och vad jag presterar högt just nu. Om hur han imponeras av min styrka att träna 6ggr/v och mitt driv till det. Jag blev så mallig att jag höll på att spricka men sög åt mig för allt vad jag var värd. Med detta tyckte han sen att jag skulle få åka iväg imorgon och köpa mig lite nytt till garderoben. Ett par skor och en bikini. Jag behöver en hel del vill jag lova. 

Jag blir så himla glad och jag är så tacksam över hans sätt att tala om det för mig. Att han sen släpper iväg mig på shopping bara så där kommer han kanske att få ångra ;) Min lista är låååååång....det tror jag inte hans var :)

Men nu måste jag planera vidare för att sen sova!

/Mama, somnar som en happy-Mama


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar