fredag 24 januari 2014

4-års kontroll

Vår skorpa slutar aldrig att överraska :)))

Idag var vi på 4-års kontroll. BVC sköterskan (SK) hade en del frågor som hon skulle ställa men började med att lägga fram ett papper och en burk kritor:

SK: Du kan ta en valfri krita och rita vad du vill på pappret.

L tog en rosa krita och satt med den tyst i handen (och såg butter ut)...eller kanske (avvaktande)

SK: vilken färg på kritan valde du?

L forfarande tyst.

Jag börjar känna mig lite lätt svettig av att ungen inte vill rita när det är bland det bästa hon vet.

SK: (försöker igen) Du får rita VAD du vill. DU bestämmer!

L sätter kritan på pappret och gör ett streck. Sen ett streck till...

SK: Mhmm...

Jag - svettas ännu mer.

Nu lutar sig L över pappret. Gör färdigt det hon höll på med lägger ner kritan och säger:

- Så där! Och kritan är ljusrosa!!!

Hon hade skrivit sitt namn!!!
OCH poängterade nyansen av rosa :)))

Haha!!!!

Sen var hon igång och gjorde självklart "All In" på allt vad hon skulle visa upp och berätta!

Hon kan hon vår skorpa. Slutar aldrig att överraska utan fortsätter att vara den härligaste tjejen man kan tänka sig.

Och hon älskar BVC.

Innan vi skulle gå hem sa hon:

Jag tycker om dig Petra (SK) Har du nån bra vägg som jag kan stå på händer mot. Tänkte bara visa innan jag går hem!


❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar