tisdag 28 januari 2014

Skrik och panik!

Imorse packade vi skötväskan med diverse mutor och begav oss till frisören med Lillebror.

Tror inte jag har berättat om vårt sista besök som var en ren och skär mardröm!

En arg, bitter och rent av elak frisör med stort bekräftelsebehov. Lillebror skrek, frisören fräste och upprepade sig likt ett mantra att hon minsann "klippt SÅÅÅ många barn i sina dar men ALDRIG mött ngn som skrek så här" och "TUR för oss att inga andra kunder var där just nu för annars är det ALLTID fullbokat, han hade då stört väldigt mycket".

Jag försökte förklara att han nyligen opererat sig vid öronen och kanske det kan vara en bidragande orsak till skrikandet - då det funkade väldigt bra när vi klippte honom sist (hos MIN frisör)

Frisören (läs: skatan) påpekade återigen att om hennes kollega varit på plats så hade hon bett oss gå för länge sen. För HON klarar INTE av så här mycket barnskrik. Man måste tänka på de andra kunderna också.

OBS!!!! Salongen var helt tom på kunder!!!

Men nu hade jag fått nog. Jag tog Lillebror (endast klippt några tag med saxen) talade om att detta nog inte var så bra ide. Svarade sarkastiskt att jag verkligen skulle ta hennes tips på hur jag ska få mitt barn att sluta skrika - då hon frenetiskt kom med förslag som syskonklippning, förberedelser hemma och klippa honom sovandes.

TACK! Men NEJ TACK!!!! Idiot!!!

Betala fick jag också lov att göra. 100kr! Fast att jag tycker att det borde vara jag som skulle FÅ 100kr för att stått ut med att lyssna på hennes skitsnack i säkert 20 min. Jag menar, som terapeut jobbar man inte gratis ;)

Hur som helst så åkte vi till MIN frisör. Den frisören som klippte Lillebror första gången. Världens mjukaste, mest förstående och empatiska människan man kan tänka sig. Hon tog sig tid. Lillebror skrek även idag men inte för att behöva överrösta en frisörs arga stämma. Utan för att han är 18 mån, envis som synden och vill bestämma själv!!! <3

Mycket bättre i håret men långt ifrån färdigklippt känner vi oss väldigt nöjda med Lillebrors unika frippa! :) Plus att frisören försäkrade oss om att många barn går från frisören ofärdiga. Det måste vara på barnets villkor.
Fina människa!

Lillebror ligger utslagen i sin säng sen vi kom hem. Det tar på krafterna att gå till frisören (läs: skrika så taket lyfter sig)

Nu blir det handling och sen hämta hem vår skorpa!!!

/Mama, går till affären och köper pulkor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar