lördag 11 januari 2014

Nytt år - 2014!!!

Nytt år. Nytt kapitel. Nya utmaningar.

Jag börjar året med att avsluta min föräldraledighet och ändrar min status till "arbetssökande". Exotiskt - inte sant!

Väntans tider är över och jag grunnar på vad livet har att erbjuda härnäst. Överraska mig för fan. För den ångesten och oron jag känner över att det "största i livet" nu passerat (läs: gravid och spädbarnstiden) skrämmer mig något enormt.

Så nu lägger jag all krut på att hitta mig ett jobb. Och slår med näbbar och klor för att slippa bli någon grådassig slappmorsa som skiter i sminket, går i vinda, noppriga träningsbyxor med mudd från Ullared och klassas som långtidsarbetslös. Åh, herregud...skona mig från detta.

Som ni förstår har jag redan besökt förnedringsförmedlingen och, som det så flott heter, "skrivit in mig"! Detta innebär inget mer än att jag är tvungen att söka de mest horribla och omöjliga arbeten man kan tänka sig. För det uppstår en så kallad "matchning". En matchning som egentligen kräver en ordentlig finslipning för att den överhuvudtaget ska passa in med min profil. Dock görs inte denna finslipning. Den får heller inte ifrågasättas VARFÖR den inte görs. Du ska bara tacka, bocka och göra som du blir tillsagd. ANNARS FÅR DU INGA PENGAR!!!!
Och det är ganska så bra med pengar. Så jag söker! Allt ifrån hjärnkirurg och barnmorska till bilskollärare och lampförsäljare. 

Jaaa, måtte detta bli ett bra år nu! Jag har nämligen höga förväntningar. 

ETT ARBETE!!!

Så alla i närheten...om ni hör eller ser något så kan jag - ALLT! (annars lär jag mig det) ((AF dyrkar ordet LÄTTLÄRD))

/Mama, ser ingen framtid just nu men är säker på att den gömmer sig där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar