söndag 22 januari 2012

För trött för att åka

Det blev minsann ingen körtur för mig att hämta någon väska heller. Jag har det roliga klar tills idag! L har tydligen fått ett paket som ligger och väntar också så nu blir det bråttom.

Söndag morgon och familjen ligger fortfarande och sover, i vanlig ordning. Men som det är just nu är det synd om Liten som hostar, rosslar och gråter i sömnen. Om jag bara kunde ta över eländet på mig själv istället.

När jag skulle lura i henne alvedon igår kväll så trodde jag att jag var smart att bara göra en halv flaska välling. På så sätt skulle jag vara säker på att hon fått i sig all medicin. Hon brukar nämligen inte alltid dricka upp en hel flaska. Och ville hon sen ha mer så var det bara ett plus.
Men när hon fick flaskan och smakat en klunk fick jag tillbaka den: "Inte bra, mamma".
Haha! Så det vara bara att göra en halva till och spä ut smaken av alvedon. Då gick det bra!

Idag väntar vi på min pappa som ska komma hit och fixa ventilation ovanför fönstren. Ska bli skönt att äntligen få det gjort!

Men nu, frukost.

/Mamaträning, önskar att Liten vaknar upp feberfri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar