lördag 28 januari 2012

Uträttat ärenden & våfflor

Sjukstugan anropar!
Nu är det min och min mans tur att vara risiga. Liten är inte på topp än heller men på bättringsväg. Jag var varit iväg på förmiddagen och gjort div. inköp. Och det var allt annat än ett lätt uppdrag. Hjärtat slår alltför fort och hårt, näsan rinner konstant och nysningarna trillar ut i tid och otid.
Min man önskade våfflor till lunch. Jaaa, jag kan inte ens minnas när vi åt våfflor sist. Själv tycker jag inte det är någon mat. Liten har aldrig fått smaka det ens. Inte för att hon inte FÅR utan för det är något vi inte äter. Men idag blev det debut. Och hon vägrade äta det. Tog en tugga, spottade ut och grinade illa tills allt var utspottat. Jepp, så blev det med det. Själv åt resterna från gårdagens thaimat. Så min man fick avnjuta sina våfflor själv :)

Nu  blir det middagssovning för hela familjen. Annars orkar vi nog inte med eftermiddagen och kvällen.

/Mamaträning, är tacksam för att i vanliga fall få vara en frisk familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar