fredag 29 juni 2012

Upplägg för comeback

Det är så roligt med alla förberedelser inför att få "komma tillbaka" i form igen. Gissa om jag längtar att kunna köra fullt ut..
Ni vet detta med avslag och foglossning måste ordna till sig först innan träningen får ta fart på riktigt. Men alla förberedelser är i full gång och att få planera upplägg och sätta upp mål tycker jag är riktigt skoj. Det är viktigt med delmål inte bara slutmål. Ser man inte belöningar efter vägen kan det lätt kännas hopplöst. Både våg och måttband kommer att ingå men det är främst måtten jag är intresserad utav. Vikten har mer att göra med att jag VET att jag gick upp 15kg pga att MVC har den rutinen att kolla det. Annars hatar jag att väga mig. HATAR! Tycker alla borde hata det :)

Jag kommer presentera hela mitt upplägg när jag väl kör igång. Men än så länge är det 1-2 promenader om dagen jag håller mig till. Knipövningar vid varje amning (ja, det är också en MYCKET VIKTIGT del i träningen) Coremuskeln tränar jag varje gång jag lagar huvudmål, så som; frukost, lunch och middag. Kanske låter konstigt men om jag knyter upp dessa två övningar (knip och core) till vardagssysslor jag vet att jag gör varje dag - så glömmer jag helt enkelt inte bort det. Works for me!

Nog om detta.

Idag har vi tittat och bestämt oss för golv till barnens rum. Jag har också varit och tittat på mattor till hela huset (då vi kommer att bli tvungna att kasta alla vi äger och har) men inser att det kommer att bli en dyyyyr historia så vi börjar med småmattor och siktar in oss på att ordna resten till hösten istället. Just nu finns viktigare saker att lägga pengarna på. Men till vinter när golven börjar bli kalla ska mattor finnas på plats.

Tänk att snart är hela barnrummet klart!!! Det är så himla roligt och det luktar nytt i hela huset. Inte så konstigt kanske. Sakta men säkert växer det fram vackra ting även här i kråkslottet ;)

/Mamaträning, har signat pappren till Skatteverket och Lillebror har fått sitt namn!!! <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar