söndag 3 juni 2012

Blickar framåt & husrenovering

Just nu lever jag på att leta träningskläder, samla fakta om bästa träningsupplägg efter graviditet och kostförslag. Ett heltidsarbete bara det. Men så roligt!
Det mesta kan och vet jag sen innan men att göra en HEL Comeback från noll...det har jag aldrig varit med om. Det kommer bli ett tufft jobb men jag är jäkligt fokuserad.

I fredags satte snickarna sista skruven i hobbyrummet. ALLT är klart! Ja, allt det tråkiga i alla fall. Resten är här inne i huset då det är ju bara roligt. Pengarna vi spenderat där ute är ju inte alls kul.
Imorgon ska jag ringa en saneringsfirma som ska komma hit och sanera. I 3 dygn ska det ozonas och då får man inte bo i huset.
På så sätt så hoppas vi på att all lukt som huset tagit från fuktlukten ska vara ett minne blott! De lovade att komma så fort snickarna var klara så skulle det kunna denna veckan vore det kanon. Herre Gud, bebisen kommer ju snart. Då orkar man inte bo borta.

Nu har vi precis grillat och ätit en god middag...hela familjen samlad. Så skönt att ha mannen hemma. Känns inte alls kul när han är borta för långa arbetspass i stöten. Han kommer hem, sover några timmar och sticker igen. Fy, vad jobbigt det är.
Känner mig som ensamstående.

Men, som sagt, nu är han hemma och jag njuter varje sekund!

Det förbannade ordet - MYS! återkommer i min text men det är det vi ska göra heeeeela kvällen. Bara jag och min stora kärlek.

/Mamaträning, har i stunden en sammandragning och räknar till att det är den 10e för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar