måndag 11 juni 2012

Den omtalade BB-väskan är nu...

...PACKAD!

Efter att blivit uppläxad av min barnmorska att det kanske börjar bli hög tid för att "få till" den där väskan. Plus att min tidigare förlossning gick med en rungande fart så när det väl sätter igång denna gången kanske inte tid finns att börjar packa någonting :)

Någonting som däremot chockade mig som jag fick veta idag är de nya tiderna som gäller för att stanna på BB efter förlossning. Jag trodde banne mig inte mina öron!
12 TIMMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hallååååååå! 12 TIMMAR!!!!!!! Sen är det bara att "dra sig vidare" hemåt och tacka för sig. Inte för jag borde bli förvånad med tanke på vid t.ex. operationer och dyl. där man får vara glad om man hinner vakna upp ur narkosen innan man blir hemskickad.

Visst, jag hade inte för tanke att stanna längre än nödvändigt (vilket är 6h) men att inte få välja om man vill stanna längre än de där 12h  är galet, tycker jag. Nej då, pressa ut barnet bara och åk sen hem och lev som vanligt med matlagning, handling och städning. Det enda lilla andrummet som blivande mamman/föräldrarna får innan verkligheten kommer ikapp - den dras bort som en matta under fötterna. Spännande det skulle vara att få veta vem det är som kommit på den här idén.
Vem tror ni? Kvinna? Man? Med eller utan egna barn?

Jag vet i alla fall vad jag tycker men orkar inte mer nu.

Nu ska jag bara invänta att Sverige ska få spela sin första match.
Sen ska jag hålla tummarna för att Skorpan håller sig kvar ett dygn till för jag kom  precis på att jag måste iväg imorgon igen för att uträtta ett par ärenden.

/Mamaträning, hejar för tillfället på England

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar