lördag 2 juni 2012

I valet och kvalet...

...hur jag ska göra med mina arbetstider framöver.
Hur hade ni gjort? Hur har ni gjort?

Min man tycker nog jag ska gå hem nu. Min kropp tycker nog också att jag ska gå hem. Min hjärna säger en sak men mitt hjärta säger något annat. Jag har jättesvårt att släppa jobbet för jag vet att det inte är "mitt" efter mammaledigheten.

Tröttheten har tagit överhand nu och jag sover så fort jag får en chans. Kanske inte så länge men det är tydligt att den korta stunden behövs för återhämtningen.

Det är viktigt att sova mycket och ladda inför förlossningen (som, för er som inte visste, jämförs med att springa ett maraton) Och vad jag kan avläsa från min kropp så är den trött nu. väldigt trött. Och det är ju inte så att man får sova EFTER förlossningen direkt. Tvärrtom. Så kanske jag borde "gå hem" nu och sova ikapp lite tid.

/Mamaträning, har sovit middag i 3 omgångar idag och går nu in för nattens sömn...4 gången gillt i detta fallet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar