torsdag 14 juni 2012

Två mammor emellan...

Idag har vi haft besök av bästa "grannarna". Playdate för barnen och mamadate för mammorna. Barnen är ju så härliga när de tar varandra i hand och springer iväg in till L rum och sätter igång att leka. Hur fantastiskt är inte det!
Fina grannmamman har redan barn nummer 2 sedan 5 mån tillbaka så det blir mycket barn/Bebis snack när vi ses. Just nu är det mycket förlossning och tankar kring att bli 2-barnsmamma. Hon sitter ju på alla svaren så jag passar på att bomba henne med frågor, tankar och funderingar.
Så skönt att ha någon att prata med.

En hemsk låsning i vänster ljumske gör sig ständigt påmind sen mitt slarv igår. Äter värktabletter för att det ska funka att "få med sig" benet när smärtan slår till. Inte kul det där.

Innan finaste grannarna dök upp plingade det på dörren och där stod mamma och pappa. Pappa hade grästrimmen med sig. Mamma hade en massa ren tvätt med sig - som hon hjälpt oss att tvätta. Pappa satte igång ute på gården och han har gjort det SÅ fint här. Det känns som en befrielse. Att inte ha ordning på gården stressar mig något enormt.
Men nu är det så himla fint överallt!
Tack fina, fina familj!

Nu ska jag fixa till i köket. Det blev en tidig kväll för Liten ikväll efter eftermiddagslek med bästisen. Sånt blir man trött av. Så nu har jag ett par timmar pysseltid innan mannen kommer hem och pysslar om mig :)

/Mamaträning, ser sig själv som den lyckligaste på jorden (trots att jag är en jäkel på att gnälla hela tiden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar