tisdag 17 juli 2012

3 dagar kvar...

...endast 3 dagar kvar till semestern. Och det är så VÄLKOMMEN!!!!!! Det ska bli så skönt och så härligt att bara få "vara".
Vi har en hel del planer men de tänker jag spara lite på ännu. Tar det var det lider ;)

Idag har vi hängt i lekparken under de stunder det varit uppehåll. Men tänk att det är inte långa stunder. Va ÄR DETTA för sommar. Blir galen!!!
Men L är glad för de korta stunder vi kan vistas ute och det är det viktigaste.

BVC har jag och Lillebror hunnit med på eftermiddagen. Väga och mäta! Allt i sin ordning och med toppbetyg gick vi hem med flaggan i topp. Förövrigt så har vi världens bästa BVC sköterska. Idag fick blev jag tankad med mycket gott från henne. Så mycket hjälp på vägen att jag inte tror hon förstår hur tacksam jag är. Hon är bara bäst!
Och med lite hjälp kommer jag också att bli det...bäst alltså ;) Bäst som mamma till mina barn!

Sitter här med kaffekoppen i handen och funderar på vad vågen ska visa imorgon när det är dags för vägning och mätning av mig själv. Huvudsaken att det gått nedåt så är jag glad!
Har också fått konstaterat att någon träning på gymmet blir det inte tal om förrän efter efterkontrollen...*suck* Egentligen vet jag det men man vill ju helst tillhöra undantaget som VISST kan komma igång tidigare än normalt. Men självklart riskerar jag ju inte någonting med min kropp som jag kan få skit för i framtiden.

Därför fortsätter jag mina promenader och div. "efter-förlossnings-träning" som jag FÅR göra.

/Mamaträning, kör i alla fall plankor på vardagsrumsgolvet. Funkar fin fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar