söndag 8 juli 2012

Deppväder, mattletande & bloppis(?)

Alltså, ska det vara en sån här regnig sommar som bara passerar. Där man bara sitter och väntar på att sommaren ska komma och plötsligt blir det höst och oj...där missade jag sommaren. Det var de där dagarna i maj som var sommaren. De dagar som det var närmare 60grader på vår baksida och helt galet omöjligt att försöka vistas där. Var DET sommaren??? Jag blir deprimerad.

Roar mig med nätshopping. Letar nya mattor till hela huset. Går så där. Tänkte tänka strategiskt och ta ett rum i taget. Hallen först. Men när den enda hallmattan jag kan tänka mig ligger på frånpris 400kr...då tappar jag sugen. För vi snackar HALLMATTA!!! den man torkar av sig under skorna på!!!! Skjut mig! Det blir inga mattor. Vi måste löneförhandla först ...båda två!

Håller på att fixa med lite försäljning av barnkläder som jag tänker lägga ut på tradera men så kom jag på att jag har ju denna här bloggen också! Kan flagga lite för två jättefina PoP (Polarn & pyret) overaller, skaloveraller som jag ska sälja. Sparsamt använda - som nya! En röd och en orangerutig. Hur som helst. Finns intresse får ni höra av er annars åker de ut på Tradera.

Hittade också en ljuvlig liten sommarjacka/kappa från Mexx i stl 68. Potatisfärgad. Helt ny! Vi hann aldrig använda den. Den har bara blivit nedpackad. Så synd på så fina kläder.

Men nu blir det mellis och kaffe. Resten av familjen sover. Jag njuter av tystnaden och lugnet.

/Mamaträning, tänder lite ljus i sommarmörkret :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar