onsdag 11 juli 2012

Slösa inte energi på fel saker

Det är en sak som jag lärt mig och blivit bättre på sen jag blev mamma. Det är att livet är för kort för att engagera sig i fel personer.

Energin ska läggas där den hör hemma och där den får möjlighet att växa. Varför umgås med människor som bara tar och inte ger???

Jag är inte i mål ännu men jag är på god väg. "att kunna göra slut med en bekantskap" - varför ska det vara så omöjligt.
Efter att jag blev mamma ser jag hur dyrbar tiden är. Jag har inte obegränsat med tid att spendera på andra. Att ge utan att få tillbaka är det slut med.

Jag sorterar, kastar bort eller behåller. Vem "tankar" mig? Och vem tar min energi från mig?
Målet är att bara ha självklara "tankare" i min telefonbok. De andra gör jag slut med.

Det är slut på mitt ständiga engagemang i hur andra mår eller inte mår. Behöver hjälp eller inte.
Kanske låter okänsligt men i så fall känner du inte mig eller så tillhör du procenten som heller tar än ger. För känner du mig så vet du vad jag går för och var du har mig. Att finnas dygnet runt för en vän är en självklarhet för mig - om du finns där för mig.

Och en annan sak. Det här är MIN blogg, där jag skriver precis vad JAG vill!!! Stör man sig på något vis - GÅ INTR IN HÄR!!! Jag behöver verkligen inte din läsarsiffra.

Då har jag gnällt färdigt för ikväll och ska nu krypa ner bredvid mina barn - de som ger mig mest energi här i livet!

/Mamaträning, är glad och tacksam för sina riktiga vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar