fredag 27 juli 2012

Tröttmössa...

...kan man säga att jag är.
Trött att inte få sova.
Trött att inte få lugn och ro i själen. Trött på att vara på spänn.
TRÖTT på folk som lurar sig själva!!!

Sluta upp med det nu! Saker och ting blir inte bättre för att man lurar sig själv. Krävs ingen Einstein för att lösa den ekvationen.

Säger så här...Det sitter i huvudet, inte i kroppen. Ingen nämnd ingen glömd. Ändrar man inte sitt tänkande så kan man inte göra andra förändringar heller. Hela maskineriet sitter i knoppen. Vet inte hur många gånger jag dragit detta nu och hur jag själv känner mig irriterad på folks tro på genvägar till saker och ting.
DET FINNS INGA SÅDANA!!!

Sluta upp med detta nu. Sluta samtidigt upp att njuta av att trycka ner andra för att komma upp lite högre själv. Samma sak här...du bara lurar dig själv. Du blir inte bättre genom att se ner på andra. Kanske det känns så för ett ögonblick men det är knoppen som spelar dig ett spratt.

Låt andra gör sitt bästa. Låt dem vara nybörjare. Låt dem begå sina egna misstag istället för att själv agera expert. Låt andra ha avvikande åsikter mot vad du själv har. För vad vinner du på att läxa upp och sätta dig själv på höga hästar.

Nu lägger jag mig i detta och skriver också, på ett vis, något uppläxande. Men skillnaden är att jag får frågan. Man ber om min hjälp. Man kan säga att det är mitt jobb att svara.

Men istället för att lyssna på svaret så fortsätter man smutskastningen - både mot andra och mot sig själv.
Be då för 17 inte om min hjälp och åsikt. Det gör att jag blir inblandat i andras dumheter och det vill jag inte!

För er som känner er träffade - BRA, ta åt er. Det gäller kanske dig.
Och för dig som inte alls känner dig träffad - härligt! då har du inte dessa svårigheter och är antagligen en harmonisk och hjälpsam medmänniska.

/Mamträning, är less och tar semester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar