söndag 17 november 2013

En toppenhelg!

Tidig söndag morgon och jag har smugit upp och lagt mig på soffan. L kom inatt och kröp ner mellan oss och har sen varit en propeller tills nu - då det fick vara nog ;)

Min man har haft långledigt och vi har haft det så där löjligt bra!!! Så där "Solsidan-bra" :))) Haha! 

Mycket har vi hunnit med. Men framförallt så har vi kunnat göra saker tillsammans - hela familjen. Lyxigt tycker jag som är själv en del med de små. 

Men än är det inte slut. Idag är en sån dag där jag önskar fler timmar på dygnet. 

Först är det dansskolan - som mannen får hänga med på idag. För under tiden ska jag och Lillebror tvätta. 

Efter dansen blir det snabbt ombyte och iväg till gammelfarmor och gammelfarfar för äppelplockning!

Lunch

På eftermiddagen har vi barnvakt åt Lillebror. Då ska vi andra inhandla adventspiff! Mardrömmen från huset vi tidigare bodde i svalde all vår juldekoration. Eller iallafall allt som inte gick att tvätta i maskin - vilket inte är jättemycket. Inte ofta man kan tvätta julpyntet i maskin :)))

Hur som helst.

Allt ska inhandlas och L ska självklart vara med och välja. 

Efter det är nog dagen slut och vi behöver varva ner. Jag ska hinna med ett pass på gymmet också. 

Jag gillar när det händer saker och det får gärna rulla på i tempo.

Det värsta man kan säga till mig är: ska vi inte bara ta det lugnt idag. Inte göra någonting. Bara - vara. 

Ööhhh...NEJ TACK!!!

Med de orden vill jag nu avsluta med att önska er en riktigt skön söndag.

/Mama, over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar