fredag 29 november 2013

Dags att stå på egna ben!

Sen i april har jag haft en stöttepelare som hjälpt mig med både kost och träning. Ett slit som jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om skulle bli så tuff, så krävande och så makalöst RÄTT!

Jag har hittat en livsstil som passar mig perfekt. En livsstil där jag får äta mat, mycket mat och god mat! Vara mätt. Orka träna. Men träna så tårarna rinner - i både glädje och smärta. JA, det gör ont att träna. Det SKA göra ont!

En av de viktigaste delarna har varit att lära mig planera. Planerar man inte, funkar det heller inte. Varje söndag planerar jag för kommande veckans kost. Och lägger upp vad jag ska träna, när jag ska göra det och hur jag ska göra det. Enkelt! Sen är det bara att hålla sig till planen och GÖRA DET.

Det handlar om att hitta en ny livsstil. Hitta nya recept i matdjungeln. Ta nya vägar i mataffären och upptäcka nya hyllor och nya varor.

Och nej, det har inte varit någon dans på rosor. Vet inte hur många gånger jag kommit in på samma gamla väg i mataffären bland pasta, korvar och bröd. Eller hur tårarna bränt bakom ögonlocken när träningsbyxorna ska på, det regnar och är mörkt ute och soffan gapar stort efter min trötta kropp. Vägen till gymmet är plötsligt oändligt lång och svårframkomlig. Det är då det är dags att plocka fram sin plan. Fokusera på vad det är som ska göras och varför jag ska göra det. Ingen tvingar mig, eller hur!? Jag har valt det själv. Och som vilket jobb som helst så hoppar man inte jämfota varje dag man ska genomföra det. Det är bara att GÖRA DET!
Och vem ångrar ett träningspass? Jag har aldrig gjort det iallafall. Och jag har väldigt svårt att tro att man gör det.

Igår checkade jag ut från Mammafitness - PT online, för sista gången och det är dags att stå på egna ben! Skrämmande och spännande på samma gång. Kommer jag komma ihåg vad jag lärt mig? Kommer jag kunna driva på mig själv så som jag fått hjälp med under året.
Mitt svar;

SJÄLVKLART!

Varför skulle jag kasta bort detta slit, denna tid, pengar och framgång? Mot vad? Vad har jag att komma tillbaka till? Ingenting!

Det här var bara början - nu kommer fortsättningen!!!

Jag kan verkligen rekommendera Mammafitness - passar ALLA kvinnor, med eller utan barn!

Nu ska vi snart baka pepparkakor!

/Mama, längtar till morgondagens 1:a advent 🎄🎆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar