lördag 23 mars 2013

Dum läkare, penicillin & bästa barnvakten

Varför är jag ens förvånad över att få träffa en pappskalle till läkare.
L som är rädd för dr stannade vid dörren och ville inte gå in på hans rum. Irriterad snäser dr på en gång åt henne att komma in så han kunde börja undersöka mig. Hon vägrade. Då gick han fram till dörren och puttade igen den. Sa till mig att "vi retas lite med henne så vill hon säkert komma in". Detta förhållningssättet stod jag verkligen inte bakom och sa till läkaren att jag nog inte tyckte hans bemötande var så passande för en 3-årig patient.

Detta var bara det första som hände. En människa som inte var klok kan jag konstatera och jag kommer aldrig gå med på att träffa honom igen - NÅGONSIN.

Jag hoppas vi bara haft en JÄVLA otur här i länet där vi bor vad gäller sjukvård. Jag är så otroligt besviken eller kanske mest förvånad hur nonchalant man är som läkare. Bedrövelse.

BVC har däremot varit tvärtom - UNDERBART! De skulle jag inte vilja byta för allt i världen. Fanns möjlighet att behålla BVC hade jag inte tvekat.

Jag hade iaf inte halsfluss men en sänka på 73. Den ska ligga under 10. Då bakterier har jag i kroppen. Välkommen Kåvepenin! Känner mig redan bättre. Trots endast 4 tabletter tagna.
Äntligen vänder det!

Barnen har sovit hela natten. Lillebror från 18:30-7:00. Men han var väl helt slut efter att hans nya kärlek lämnade honom igår kväll ;) Barnvakten! Bästa, mest underbara P ryckte in när vi som bäst behövde henne. Tog hand om Lillebror när vi var hos dr och mannen var tvungen att åka in till jobbet. Du är bara bäst vännen <3

Nu har vi ätit lite mellis jag och L. Melon blev det. Första på många dagar som jag tyckt var gott att äta.

Snart vaknar Lillebror igen och tempot dras upp med fart. Men tills dess vilar jag mig lite till.

/Mama, tycker det mesta känns lätt nu. Bara man får vara frisk klarar man vad 17 som helst. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar