torsdag 7 mars 2013

Efter mycket om och men...

...åker vi hemåt med en ny bilstol till L.

För vet ni vad.
De ville helst inte sälja stolen om barnet inte fyllt 4 år. Våra önskemål och behov brydde de sig inte om.
Väldigt spydigt bemötande. Konstigt nog ändrade försäljaren sin berättelse en aning efter att vi berättat om vårt dilemma om urvuxna stolar, lånestol och flytt. Plötsligt menade hon att barn under 3 år ska inte sitta i en sån här stol.
3??? Nyss var det 4.

Skit samma.

Hem åker vi nu med en stol iaf!

Ett annat kap jag gjorde som jag är väldigt stolt över var ett par skor till L.
Vi skulle bara lite snabbt glida in på en skoaffär som ALLTID har snygga skor. Var ute efter ett par grövre, vattentäta kängor - helst på REA. Mycket riktigt hittade jag ett par från Kavat som kostat 650:- men som nu var nedsatt till 450:- Fortfarande dyrt men efter förhandlande med mannen bestämde vi oss i all hast. Vi började få ont om tid innan vi behövde åka hem igen.

Väl i kassan säger expediten: 325:-!!!
Tjohoo tänkte jag och drog mitt kort snabbt och höll tummarna för att hon inte skulle komma på att HALVA priset inte gällde dessa skor.

Hon kom inte på det.

Som en skurk gick jag sen ut därifrån med lite skuldkänslor över att inte sagt något. Men jävligt nöjd över mitt kalasinköp av bra skor till bra pris!

/Mama, påväg mot FS för att överraska med nya skor och en premiärtur i nya bilstolen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar