lördag 4 maj 2013

Proffshjälp, vägning/mätning & härlig playdate

Dagen har vi tillbringat på sjukhus med Lillebror. Proffshjälp är inkopplat och hur läskig och oroväckande framtiden kanske kommer att bli så är vi ÄNTLIGEN i trygga och erfarna händer. Och hur det än blir så kommer det att bli bättre.

På vägen hem igen stannade vi till på Rusta och köpte en present - till MIG! Gissa vad!?

Jo.

Hantlar med vikter! Tjohoo!!! Detta betyder att jag nu äger ALLT jag behöver för en komplett hemmaträning. Ett hemmagym!

Nytt träningsupplägg från Olga kom igår och nu har vi gått på nya övningar och svårhetsgraden är upphöjd ordentligt.

Gårdagens mätning och vägning var inte helt till min belåtenhet. TROTS att jag lovat mig själv att inte med de okunniga ögonen stirra mig blind på vågen så är jag där ändå och petar.
Endast -0,2kg på vågen. Men -2cm i midjan, -2cm lår, -1cm överarm och -2cm stuss. DET måste jag godta som gott resultat.

Kan tillägga att kjolen jag köpte samma vecka som jag gifte mig (2008) glider på som om den aldrig någonsin fastnat nere på höfterna ;)

Jag gillar't

Eftermiddagen och kvällen tillbringade jag och Skorpan hos en tidigare kollega och vän till mig. Där väntade en ny kompis (läs: kollegans dotter) för Skorpan och en massa tjatter mellan mig och min kollega.
Så himla trevligt avslut på en tuff och påfrestande dag.

Nu har jag genomfört dagens träningspass och tänker inte röra mig mer idag - än till sängen möjligen.

/Mama, rekommenderar varmt www.mammafitness.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar