måndag 27 maj 2013

När jag trodde jag nått botten...

...så dök jag lite längre ner ändå.

Att stå med dubbelt boende under en längre tid blir inte plånboken fet av vill jag lova.

Så. Utan pengar med noga räknade kronor inför den sista då räkningarna ska betalas - så händer det!

Duktig som jag är gjorde jag min magträning imorse redan. Barnen var med sin pappa och här låg jag på mattan i plankan. Utmattad rullade jag över på rygg för 30 sek vila och hör då ett "krasch" under ryggen.

Så där ja, där låg mina Attlingbrillor och skräpade - nu med mosade skalmar. Jag lovar att jag själv blev imponerad över alla fula ord jag kunde - och i en och samma följd dessutom. Ett mantra. 

Synsam nästa. Blev inte billigt men det är ganska positivt att kunna se. Bara att hosta upp - för att sen glömma så fort det bara går.

/Mama, är väldigt peppad för att få tala om något skoj för er på onsdag. Håll utkik! För det "skojiga" växer inte på träd hos familjen Taikon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar