torsdag 2 maj 2013

Kurerar & saknar förskolan

Lillebror är fortfarande dålig. Så ledsen och har så ont. Är det inte bättre under morgondagen tänker jag åka in IGEN med honom och begära nån annan penicillin.

Idag har vi haft "saknadssamtal", jag och Skorpan. Tjejen min saknar FS och sina kompisar och fröknar. Hon undrar när hon ska dit igen. Jag förklarade att vi flyttat och att hon snart ska få börja på en helt NY FS och få helt NYA kompisar och helt NYA fröknar!

Hon svarade JAHA! med ett leende och säger sen: "Men tills den nya FS börjar kan jag gå på den gamla. Imorgon går vi dit mamma".

Snabbt sa jag att jag behövde gå och kissa. Låste in mig på toaletten och stortjöt i en minut i min morgonrock. Torkade tårarna och spolade ner ångesten i toaletten och intalade mig att vi gjort rätt som flyttat.

Tillbaka hos min tösabit säger hon: det är ingen fara mamma, ska vi läsa lite?

Situationen räddad för denna gången. Pust.

/Mama, har för många känslor och för många vakna nätter för att orka detta just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar