måndag 13 maj 2013

Glada skratt & måndag

Igår kväll smet jag och en vän iväg till motionsspåret och traskade runt 5km. Så härligt väder och så många skratt och så mycket tjatter under denna runda. Jag blir glad ända in i själen.

Det har varit en motsträvig helg - minst sagt. Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Så att få avsluta den på det här viset kunde inte bli bättre.

Inatt har L varit hopplös. Bytt sovplats 358ggr (läs 3) Väl i vår säng sparkas hon, gråter och vägrar svara på vad som är fel när vi frågar. Helmysko!!! Tillslut frågade min man om hon hade ont i örat var på hon självklart stämde in och hittade en anledning till sitt raseriutbrott. Han liksom planterade denna tanke om öronvärk hos henne (då Lillebror haft det) Herrejesus!!!!

Vid 3 tog mannens tålamod slut och han gick och la sig på soffan - var han nu fick att jag hade mer ork än han ifrån vore ju spännande att höra. Men där låg jag och "krigade" innan tösen ÄNTLIGEN kom till ro.

Imorse var det som bortblåst. Så öronvärk kan det knappast vara.

Däremot vaknade Lillebror genomförkyld med en ständigt rinnande näsa. GE MIG STYRKA!

Nu sover båda kidsen. Jag har passat på att måla tånaglarna och nu blir det en kaffe innan orkanen tar ny fart.

Härliga småbarnstid!!!

/Mama, ska berätta lite resultat senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar