tisdag 20 augusti 2013

Inskolning & tandläkarbesök

Jag är världens lyckligaste mamma som har världens finaste barn! Så är det bara. Och självklart är det var och ens förälders mest uppriktiga uttalande.

Nu har jag fått äran att vara med L på inskolningen och vilken höjdpunkt det är att få egentid med henne. I 5h är det bara hon och jag. Ingen disk som måste diskas. Ingen mat som måste lagas. Ingen Lillebror som konkurrerar om uppmärksamheten. Vi kan bara leka och umgås. Det är så himla roligt.

Imorgon fortsätter vi i skolningen. Ytterligare 5h åt bara henne och mig. Kan bara älska't! ❤

Efter FS gick vi hem och fick i oss lite mellis. Sen väntade tandläkaren! Sist vi var där totalvägrade hon att öppna munnen. Denna gången fick tandläkaren både titta, räkna, peta med den vassa kroken OCH pensla med banankräm...men där gick gränsen. EN tand fick banankräm sen fick det vara nog ❤

Men som tandläkaren sa så var L hennes ABSOLUTA favoritpatient och hon hade aldrig träffat någon som var så duktig som hon!!!!

...hahaha...ja, så sa hon faktiskt. Sen är det upp till var och en att tro att hon säger så till alla duktiga 3-åringar eller om det det bara är till min ;)

Det spelar ingen roll. För det var en halvmeter längre tös jag fick med mig hem. Stoltare än tuppen. Ännu ett berg som bestigits.

En otroligt rolig men utmattande dag. Hon bad om att få sova...vid 18 :) Så vi jobbade hårt för att hålla oss vakna ytterligare en timma.

Nu sover de båda stjärnorna sött och imorgon drar vi en repris på inskolningen. 

/Mama, är löjligt lycklig. Ja, så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar