tisdag 13 augusti 2013

Jobbänka, finansiering & åtstramning

Mannen jobbar och jag ligger slö i soffan framför nån dålig komedi. Men själva grejen är att få sappa på TV:n som jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon. Det är lyx!

Annars håller jag på att finansiera mina barns höst/vinterkläder. Jäklar i gatan vad pengar man kan få ihop av saker man inte trodde någon ville ha! Har sålt en hel massa under helgen och under början av veckan. Bara rensat lite garderober och förråd. Köp/sälj- sidor, Tradera och blocket. Ligger man bara i så går det fin fint! Och med lite tur, så som att Polarn & Pyret har 20% på hela sortimentet JUST denna veckan då jag ska shoppa, gör det hela ännu roligare!!! Lite flyt behöver man också.
Så på fredag drar jag mot stan för en barnfri shoppingdag. Kaffe med den finaste Nando är självklart också inbokat.

Jaha. Lite ointressant snack där ja. Och nu över till något annat.

Kost och träning tar upp väldigt mycket tid - som ni fattat gång på gång. Jag kämpar häcken av mig ska ni veta. Och som allt annat går det i vågor. Jag kommer nu lägga i en högre växel. Jag har som mål att vara i mål vid årets slut. Och ju mindre man har kvar att putsa bort ju svårare blir det att få det väck. Jäklar vad vi ger nu hörrni! ;)

Pimpa kosten och ösa på mer med vikter under träningspassen. Laddad känner jag mig. Som jag berättat förut så längtar jag efter den dagen då jag kan träna utan att tänka på att jag ska gå ner i vikt. Då jag ska träna för att hålla mig i form och leva hälsosamt. Det är mitt mål! 

Och med de orden meddelar jag nu att sängen väntar - på mig!

/Mama, peppar sig själv med en klapp på axeln. Jag behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar