måndag 28 maj 2012

I natt trodde jag...

...att ev. starten hade börjat. Dvs förlossningsstarten. Som ni förstår var det falskt alarm. Men tycker på riktigt jag börjar bli nojig nu. Det är svårt det där att veta när det verkligen är på G och när det "bara" är förvärkar. Var på toaletten i tre omgångar och trodde jag behövde utföra nr2. Men icke.

Det var precis så det började med L. Så därför blev jag lite fundersam. Dock är det faktiskt dryga 3v kvar till BF så det är lite väl tidigt ännu, kan jag tycka. Men för mig får Skorpan GÄRNA komma nu. Vi får se hur denna natten blir.

Har fortfarande inte packat BB-väskan men säger till mig själv varje dag att det vore ju en sak mindre att fundera på om jag gjorde det. För vad spelar det för roll om den skulle vara packad och klar redan nu och sen behöva stå i 3v. Det gör ju inget. Ändå tar jag inte tag i det. Tror kanske det blir mer verkligt om jag skulle göra det än om jag låter bli :)

 Idag har vi haft snickare här hela dagen. Jepp, renoveringar igen! Känns riktigt bra att det tråkigaste, dyraste men mest behövliga blir gjort nu innan bebisen kommer. Efter detta är klart är det bara rolig renovering kvar! Tjohoo!

Ikväll har jag hysteriskt-gråtit till "Sofias Änglar" igen. Ni kanske minns att jag skrev om det tidigare om paret med tvillingdöttrar var den ena av dem led av leukemi. På slutet av programmet fick man veta att flickan inte klarade sig utan avled endast 4 år gammal. Min man som skulle åka iväg och jobba på kvällen fick lov att stanna hemma lite längre då jag otröstligt inte kunde sluta gråta. Fick till och med svårt att andas. Ikväll var det uppföljning av programmet "Så gick det sen". Åter igen fick man träffa familjen som fick berätta hur de hade det nu. Alltså det är så fruktansvärt så jag själv får sån dödsångest av att se sådant. Så många tankar, känslor, om-och-men frågor... Tanken av att förlora sitt barn är ogreppbart. Och jag är tacksam för att inte ha den minsta aning om hur det skulle vara. Och måtte jag aldrig få erfara den tragedin. 

Nu är det nog med tråkigheter.

Dags att nussa kudden. Imorgon blir en tidig morgon. Snickarna kommer tidigt och jag har lämning på dagis. Fullspäckad dag på jobbet och sen...ska jag "hälsa på" Skorpan där inne i magen <3

/Mamaträning, har för tillfället en väldigt vaken och sprattlig Skorpa i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar