torsdag 24 maj 2012

Utan klackar = sammandragningar

Tydligen spelar det inte roll längre om jag har klackar eller inte. Sammandragningarna är så pass påtagliga som det är...i tid och otid.
"Snälla, lilla, Skorpan där inne...kom ut NU!". Vi längtar så.

Igår fick till och med Skorpan sin första oskyldiga dom från Liten. Hon slog i foten i sin cykel och påstod att det var "bebisens som gjorde det". Söta hjärtat. Jag frågade om hon var helt säker på att det var bebisen - och det var utan tvekan! Istället frågade jag om hon tyckte jag skulle säga till bebisen och det ville hon gärna. Så det var bara till att ta sig ett allvarligt snack med magen om att INTE göra krokben på Liten :)  <3
Undrar på om Skorpan inte vågar sig ut till denna världen. Det har redan börjat med en massa galenskaper.

Idag har det, åter igen, varit en hysterisk dag på jobbet. Efter jag hade hämtat L på dagis åkte vi in till stan och köpte lite nya sommarkläder till både henne och MIG. Jepp, BIG-mama fick sig både en kjol och ett linne från H&M. Jag hoppas verkligen detta var de sista jag köpte till den här stora kroppen. Dock blev det inga mama-kläder (råkar vara så att det inte finns i den här hålan vi bor i) Men Basic-serien är ju den här graviditetens räddning. Så himla bra, och billigt!
Kunde till och med köpa stl medium vilket höjer självförtroendet hos en höggravid i v.37 :)

Vi svängde förbi leksaksaffären och fick med oss lite PIFF till sandlådan hem också. Spadar, krattor, hinkar osv.

Väl på vägen hem fick vi syn på pappa i tjänstebilen också vilket var väldigt spännande för L som blev lyrisk bak i bilstolen. Själv blev jag i vanlig ordning stressad och djupt koncentrerad på att hålla mig på rätt sida av vägen ;)
Vinkadet till varandra mellan oss och tjänstebilen tolkades också lite si och så utifrån förbipasserande som såg oss. Det kan nämligen uppfattas lite oklart om det var bra eller dåligt. Jag tackar Gud att det bara var bra. Annars hade jag helst inte sett oss vinka åt varandra ;)

Kvällen avslutade vi i sandlådan men nya leksaker. Korvgrillning och sen sagoläsning i gräset.

/Mamaträning, ser framemot helgen som innebär mycket lapande av sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar