söndag 27 maj 2012

Solsken, promenad & Mors dag!!!

Kanske det är en lite bättre dag idag ;) Har i alla fall inte gråtit SÅ mycket. En skvätt här och var blir det allt men inga okontrollerade gånger vad jag kan minnas.

På förmiddagen var vi på pooljakt men hittade ingen som passade. Får vänta tills i veckan.

Imorse när jag stod i köket och höll på att plocka fram frukost kom L med ett paket till mig. "Här mamma, till mamma"!....(paus)..."en bok, är det"...."mamma"!
Så himla söt så man ville äta upp henne. Hon har "fixat" en mors-dag-present till mig (pappan är helt oskyldig. Och lyhörd har hon varit också och gått ut och köpt "Det du inte såg" med Patrik Sjöberg". Åh, så glad jag blev! Och överraskad. Älskar böcker!

Vi "bor" utomhus dagar som dessa. Det är underbart och värmen är SÅÅÅ välkommen. Det är väl sista dagen på någon vecka, som det ser ut på prognosen. Så det är lika bra att passa på.

På eftermiddagen skulle vi baka och upptäckte att mjölet var slut. Pappan i huset hade kört in ena bilen i garaget och "stängt in den" med div. material - så den kunde jag inte köra ut. Den andra bilen tog han till jobbet. Så jag gjorde en chansning och tog L i vagnen och promenerade till affären. Sammanlagt blev det nästan 2,5km fram och tillbaka....inte alls långt. Men med ständiga sammandragningar trodde jag aldrig att jag skulle komma hem. Illa, illa. Men jag ska inte berätta något för pappan för då får jag bara skäll ;)

Nu ska vi börja med middag. Lax står på menyn.
Vad ska ni äta?

/Mamaträning, hoppas på lite sällskap framåt kvällen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar