söndag 27 januari 2013

Mor/dotter - dag...

...i dubbel bemärkelse.

Mamma kom hit till 10 och passade barnen när jag jobbade på gymmet. Sen tog vi oss en utflykt ut på landet och småshoppade lite i en söt butik inredd i en lada.

Liten fick välja en present och valde ett kakfat! <3

Från Jabadabado
 
Själv fick jag med mig lite fler prylar att packa ner i flyttkartongerna :)

Stora vispskålen från Ib Laursen...



...och den lilla vispskålen.

Och några frukostskålar!

Inte det smartaste att köpa porslin INNAN man ska flytta. Men priserna ska höjas så jag passade på. Egentligen ska de redan vara höjda. Men i den butiken jag var hade hon inte haft hjärta till det ännu då hon inte haft serien så länge ännu. Lika glad blev jag för det och passade på!

Efter utflykten ville L så himla gärna följa med mormor hem. Så fick det bli. Vi åkte allihop och blev bjudna på middag också. Vilken lyx! Så det slapp jag styra med idag.

/Mama, funderar på att baka lite kanske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar