söndag 27 januari 2013

Rädslan över att göra fel

Jag letar, läser, söker och forskar. Hur ska man veta vilken förskola man ska söka till L!? Det optimala är ju att besöka de skolor man tycker verka intressanta - men problemet är att då är det försent. Vi måste söka nu!

Om ni visste hur många tårar jag spillt inför detta. Jag får ångest. Är livrädd för att hon inte kommer att trivas, längtar hem till sin FS hon går på idag. Att vi ska få det så där jobbigt som jag bara hört talas om att man kan få sina barn - de bara gråter och vill inte åka- eller stanna på FS. Mardröm.

Vi har haft sån tur här. Det har aldrig varit några större problem. Hon har älskat FS. Frågar om hon inte ska få gå dit när hon är ledig. Pratar om andra barn hon lekt med. Ett önskescenarie helt enkelt.

Hur tänker ni? Hur hade ni gjort? Någon som varit med om samma sak? Nån som kanske jobbar på FS som vet hur lätt/svårt barn vid 3 års ålder tycker det är att byta? Vad behöver jag tänka på?

/Mama, behöver alla råd hon någonsin kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar